HIZLI MENU

Sağlık İçin Hareket Et!

Hastanemizden Haberler


Fiziksel aktivite, kas ve eklemlerimizi kullanarak enerji tüketimi ile gerçekleşen herhangi bir bedensel hareket olarak tanımlanmaktadır. Bireylerin fiziksel ve ruhsal sağlığının geliştirilmesinde temel araçlardan birisidir.

Fiziksel aktivite, kas ve eklemlerimizi kullanarak enerji tüketimi ile gerçekleşen herhangi bir bedensel hareket olarak tanımlanmaktadır. Bireylerin fiziksel ve ruhsal sağlığının geliştirilmesinde temel araçlardan birisidir.

Kronik hastalıkların ortak risk faktörlerinden birisi olan fiziksel hareketsizlik, dünya genelinde ölüme neden olan risk faktörleri sıralamasında dördüncü sırada yer almaktadır (dünya genelindeki ölümlerin %6'sı). Meme ve kolon kanserlerinin yaklaşık %21-25'inin; diyabetin %27'sinin ve iskemik kalp hastalığının %30'unun ana nedeni olduğu tahmin edilmektedir. Aynı zamanda obezitenin artmasına neden olan önemli faktörlerden biri hareketsiz yaşam tarzının yaygınlaşmasıdır. Fiziksel aktivite; kan basıncını azaltır, HDL seviyesini arttırır ve kilo kontrolü için anahtar role sahiptir.

Yetişkinler için haftanın 5 günü en az 30 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapılması sağlığı korunması, kalp-damar hastalıkları, diyabet, kolon ve meme kanseri riskini azaltmak için gereklidir.

Orta şiddette fiziksel aktivite; solunum veya kalp atış hızında küçük artışlar sağlayan, orta düzeyde fiziksel efor gerektiren fiziksel aktivitedir.( Örneğin; Tempolu yürüyüş - saattte yaklaşık 5 km, bisiklete binme - saatte 16 km' den az, hafif tempolu koşu - saatte 8 km'den az) 5-17 yaş grubu çocukların ise günde en az 60 dakika orta şiddetten şiddetli aktiviteye doğru giden aktivite yapması önerilmektedir.

Araştırmalar Türkiye genelinde erkeklerin %67.6 sının, kadınların %76.5'inin, toplamda ise % 71.9'unun egzersiz yapmadığını göstermektedir. Yine 6-11 yaş grubu çocukların % 58.4'i düzenli olarak egzersiz yapmamaktadır.

Dünya Sağlık Örgütü tarafından bulaşıcı olamayan hastalıkların önlenmesinde fiziksel aktivitenin yararları konusunda toplum bilincini oluşturmak, iyi uygulamalara dikkat çekmek ve fiziksel aktivitenin yararlarını savunmak, yaşamın her alanında ve her yerde(okul, ev, işyeri) toplum genelinde fiziksel aktiviteye katılımı arttırmak, sağlıklı yaşam tarzlarını teşvik etmek için 10 Mayıs “ Sağlık için Hareket Et Günü” olarak belirlenmiştir.

Siz de “Sağlıklı bir yaşam için harekete geçin”

Henüz Yorum Yazılmamış ilk yorumu siz ekleyin!...

Yorum Yaz

Siz de yorum yapın
Adınız
Eposta
Yorumunuz