HIZLI MENU
Birimlerimiz
İlk Yardım ve Acil Polikliniği

Poliklinikler 24 saat hizmet vermektedir.Başvuru yapan hastaların Acil Servise geldiği andan itibaren  polikliniğe yönlendirilmesi,  muayene, tetkik işlemleri, tedavileri ve taburculuk işlemleri aşağıdaki birimlerce yapılmaktadır.

Triaj Birimi

Özel araçla gelmesine rağmen yardıma ihtiyacı olan veya 112 acil servis Ambulansı ile Acil Servise başvuran hastalar, hasta yönlendirme personeli tarafından karşılanır.

Hastaların kayıt ve kabul işlemleri; hastanın kendisi, hasta yakınları, yönlendirme personeli veya 112 acil ambulans görevlilerinin hasta kayıt birimine başvuruları ile yapılır.

Triaj bölümünde çalışan hasta kayıt birimi bilgi işlem personeli; sosyal güvence gözetmeksizin hastaların ilk kaydını T.C kimlik numarası ile yapar. Aynı zamanda hastalar triaj görevlisi tarafından değerlendirilir. Triaj görevlisi, hastaların şikayet ve klinik durumlarına göre triaj uygular.Triaj işleminde; hastalara yeşil, sarı, kırmızı ve siyah kodlar verilir. Bu kodlandırma işlemi triaj görevlisi tarafından yapılır. Hastalara triaj sistemine göre verilen renk kodları, eş zamanlı olarak Acil Servis poliklinik bilgisayar ekranında da görülebilir. Triaj görevlisi ve yönlendirme personeli, hasta ve yakınlarını triaj işlemi hakkında bilgilendirir. 112 veya özel ambulans ile getirilen hastalar; kayıt ve triaj uygulamasından sonra ambulans ekibiyle hasta yönlendirme personelinin refakatinde acil poliklinik doktoruna götürülür.

Yeşil ve sarı kod verilen hastalar, acil poliklinik doktoru tarafından muayene edilir. Kırmızı ve siyah kod verilen hastalar, yönlendirme personeli eşliğinde zaman kaybedilmeden resüsitasyon odasına götürülür.

Başka merkezlerden hasta gönderilmek istendiğinde, ilgili bölümün onayı alınarak ve hastanın yatacağı servis belirlenerek kabul edilir. Sevki kabul edilen hasta hakkında ilgili hekim tarafından Acil Servis sorumlu hekimine bilgi verilir. Bu hastaların kabul evrakı hastanın naklini kabul eden ilgili branş hekimi tarafından veya onun bilgisi dahilinde imzalanır.Kabul yapılmadan getirilen hastalar uygun bir yere nakledilene kadar acil serviste takip edilir.

Acil muayene odalarına yönlendirilen hasta için hastayı ilk gören hekim tarafından, acil servis muayene kartı eksiksiz olarak doldurulur. Tüm tetkikler bilgi işlem sisteminden istenilir. Hasta, poliklinik hekiminin talimatı doğrultusunda yönlendirme personelince tetkik, tedavi ve gözlem için ilgili birimlere götürülür.

Acil gözlem birimlerinde, hastalar kabul edildikten sonra, birim sorumlusu hemşirelerce hastalara tanıtıcı ve üzerinde hasta barkodunun yapıştırıldığı bileklikler takılır.Gözlem birimine yönlendirilen hastalar, gözlem birimindeki hekim tarafından tekrar değerlendirilir, hasta kartında önerilen tedavi, gözlem hekimi tarafından onaylandıktan sonra hemşire tarafından uygulamaya konulur.Gözlem biriminde tedavisi tamamlanan hastalar acil servis nöbetçi uzmanının onayı ve kaşesi ile taburcu edilir.Gözlem birimindeki hastalardan istenilen ek radyolojik tetkikler gerekli görüldüğü takdirde ilgili birimlere hasta yönlendirme personeli refakatinde gönderilir. Gözlem biriminde alınan kan örnekleri yönlendirme personeli tarafından laboratuara teslim edilir.

Gözlem Birimlerinde  hafta içi her sabah 08:00 de Acil Tıp Uzman Hekimi eşliğinde, hafta sonu, sabah ve tüm akşam viziteleri saat 17:00 de Acil Servis Nöbetçi Uzman Hekimi eşliğinde yapılır. Devir sırasında, tüm hastaların isim, tanı ve devredilen hekim bilgilerini içeren devir formu düzenli bir şekilde yazılır.

Gözlem Odaları

Gözlem birimince acil hekimleri tarafından değerlendirilen hasta için istenecek konsültasyonlar gerek görülürse kıdemli asistan hekim ve nöbetçi acil servis uzmanının onayı da alınarak bilgi-işlem sistemi kullanılarak istenir. İlgili branştan konsültasyon istemi için elektronik çağrı sistemini kullanmak zorunludur. Konsültasyon için gelen hekim öncelikle çağrı sistemini sonlandırır. Hastanın takibinden sorumlu acil doktoru hasta hakkında gerekli bilgiyi konsültasyon hekimine verir. Konsültasyon cevabında hastaya verilecek tedavi, takip süresi, yatış veya taburculuk önerisi açık bir şekilde konsültasyon formunda belirtilir. Takip süresi uzayan veya yatış önerilen hastalar, ilgili branş tarafından 4 saat içerisinde yatırılmak zorundadır. Yatak yokluğundan dolayı hasta servise çekilemezse acil serviste bir geceyi geçen yatışlarda; acil tıp uzmanı, hastanın yatacağı servise elektif hasta yatışı için otomasyon üzerinden yatış blokajı koymak zorundadır.Konsültasyon sonrası ameliyat kararı verilen hastalar ameliyathaneye alınıncaya kadar ameliyat kararı veren bölüm servisinde takip edilir. Ameliyat edilen hasta  post-operatif dönemde acil serviste takip edilemez. Çoklu travmalı hastalar, ilk müdahalesi tamamlandıktan sonra ilgili kliniklerden hangisinde boş yer varsa o kliniğe yatırılarak takip edilir, ilgili hiçbir klinikte yer yok ise ilgili bölüm hekimlerince başka bir sağlık merkezine nakli yapılmaya çalışılır. Başka bir sağlık merkezine nakil edilmesi gereken hasta ile ilgili olarak mesai saati haricinde nöbetçi şefliğe, mesai saatleri içinde sorumlu başhekim yardımcısına veya başhekimliğe bilgi verilir. Sevk edilemeyen hasta, takip eden bölümlerin sorumluluğunda acil serviste izlenebilir. Yatış ve takiplerinde sorun olan hastalar ile ilgili gereken bilgi, acil servis nöbetçi uzmanı tarafından mesai saatleri içinde sorumlu başhekim yardımcısı veya  başhekimliğe, mesai saatleri dışında ise nöbetçi şefliğe bildirilir.

Resüsitasyon  ve Travma Birimi

Kırmızı veya siyah kod verilen hastalar yönlendirme personeli refakatinde hızla resüsitasyon birimine götürülür. Hastanın kaydı daha sonra yapılır. Resüsitasyon doktoru hızla hastayı değerlendirir, müdahale yapılırken kıdemli asistan hekim veya acil servis nöbetçi uzmanına haber verilir. Hastanın radyolojik tetkikleri entübe hastalarda taşınabilir solunum cihazına bağlı halde tamamlanır.Müdahalesi yapılan ve gerekli konsültasyonları tamamlanan hastaların yoğun bakım yeri, ilgili bölüm doktoru tarafından ayarlanır. Hastane içerisinde uygun yatak bulunmaması durumunda sevk için diğer hastaneler ile görüşmeler yine ilgili bölüm tarafından yapılır. Nöbetçi acil uzmanı ve nöbetçi şef de koordinasyonu sağlar ve durumun sonuçlanmasından sorumludur.Ventilatör ihtiyacının olması durumunda durumdan nöbetçi şef veya nöbetçi gözlemci hemşire haberdar edilir ve ventilatör ihtiyacı karşılanır. Ventilatör bulunmaması durumunda sevk için diğer hastaneler ile görüşmeler yapılır.Yoğun bakım veya ventilatör ihtiyacının karşılanmasında sorun yaşanması halinde mesai saatleri içerisinde acil servisten sorumlu başhekim yardımcısı, mesai saatleri dışında nöbetçi şeflere haber verilir. Majör travmalı hastalara yapılacak işlemler ( Kesi dikilmesi vb.) Acil Tıp Doktorları veya ilgili Branş doktorları tarafından travma odasında yapılır.

Acil Yoğun Bakım Servisi

Yatarak tedavi ihtiyacı olan hasta ilgili branş kliniklerinde yer bulunmaması durumunda geçici olarak acil yoğun bakım servisine yatırılır.Bu birimde yatan hastalar diğer yoğun bakım servislerinde yer açılması durumunda nakil edilir.

Kan Alma ve Enjeksiyon Odası

Acil polikliniklerinde ilk değerlendirmesi yapılan bütün hastaların ve ayaktan takip kararı verilen hastaların kan örnekleri ve enjeksiyon işlemleri bu birimde yapılır.Hastanın kendisi direk olarak bu birime gidebilir. Hastanın kendisinin gitmesi mümkün değilse hasta yakınları veya hasta yönlendirme personeli refakatinde bu birime götürülür. Kan alma sekreteryasında görevli personel, numune tüplerinin hazırlanması, numunelerin bekletilmeden laboratuara ulaştırılması ve işlem için gelen hastaların organizasyonundan sorumludur. Kan örnekleri hemşire tarafından istem türüne uygun, barkotlanmış tüplere alınır ve sekreterya personeli, pansuman odası personeli veya yönlendirme personeli tarafından en kısa sürede ilgili laboratuara teslim edilir.Hasta kartına yazılı olan enjeksiyon tedavileri hemşire tarafından yapılarak hasta kartına ve protokol defterine kaydedilir. Hemşirenin imza- kaşesi ve uygulama saati tedavi sonrasında karta kaydedilir. Yapılan işlemler bilgi işlem personeli tarafından otomasyon sistemine kaydedilir.

EKG Odası

Acil servise başvuran ve ayaktan takip edilen hastalar kendisi veya yönlendirme personeli tarafından EKG odasına alınır. EKG teknisyeni tarafından EKG’si çekilir. Gözlem ve resüsitasyon odasındaki hastaların yanına EKG teknisyenleri giderek hasta başında EKG çekimlerini yapar.

Pansuman ve Küçük Cerrahi Müdahale Odası

Hastalara pansuman veya küçük cerrahi müdahale gerektiği durumlarda, hastanın kendisi veya hasta yönlendirme personeli refakatinde odaya alınır.Hastanın tedavisi acil servis nöbetçi uzmanı onayı ile acil tıp asistan hekimi veya konsültasyon istenilen bölüm hekimi tarafından ivedilikle yapılır. Yapılan işlemler hasta kartına hekim tarafından, kullanılan malzemeler pansuman odası görevli personeli tarafından yazılır. Hastaya yapılan işlemler, pansuman odası takip defterine, oda görevlisi tarafından saati ile birlikte kaydedilir. Defter kayıtlarının otomasyona aktarılmasının sağlanması, pansuman odası görevlisi ve ilgili bilgi işlem personelinin sorumluluğundadır.Hastaya işlem sonrasında sorumlu hekimi tarafından bilgi verilir. Taburcu edilebilir, kısa süreli takip amacıyla gözleme alınabilir veya servise yatırılabilir. Kliniklerden taburcu edilen hastaların pansuman, dikiş aldırma gibi işlemleri zorunlu haller dışında acil serviste yapılmaz. Ancak il dışında girişim yapılmış hastaların pansumanları burada yapılır. Hastalar, pansumanları yapılmadan geri çevrilmez.

Radyoloji Birimi

Acil serviste radyoloji bölümü, rutin olarak röntgen, ultrasonografi tomografi ve gereksinim halinde MRI cihazları ile hizmet vermektedir. Bu bölümde çalışan hekim, hemşire ve personelden radyoloji klinik şefi sorumludur. Her birimde acil servis için 24 saat kesintisiz hizmet verilmektedir. Resüsitasyonda izlenmekte olan ve genel durumu tetkik yapılacak birime götürülemeyecek kadar kötü olan hastaların direk film ve ultrasonografi tetkikleri hasta başına taşınabilir cihazların götürülmesi ile tamamlanır.Acil MRI gerekli olan hastalar için radyoloji doktorları yada teknisyenlerine haber verilerek icapçı MRI teknisyenin gelmesi sağlanır ve tetkik yapılır.Kontrastlı grafi gereken hastalar için; damar yolu, acil bölümünden açılarak hasta radyoloji bölümüne gönderilir. Bir radyoloji doktoru sorumluluğunda kontrast madde verilir. Alerji riski olan yada alerjik bulgular gelişmesi durumunda acil doktoru hemen haberdar edilir.